Träning




Jag får ofta höra att jag har dålig hållning, en rygg som kommer gå av innan jag har fyllt 30, för korta muskler, alldeles för dålig kondition , blablablabla....
Läkare, mamma, Nickeboy och många fler påpekar att jag måste börja träna.
Det är något dom påpekar dagligen och det börjar bli väldigt irriterande!
Dom påstår att jag kommer bli så mycket mer rörlig och jag kommer må mycket bättre och jag kommer inte ha ont i ryggen och axlarna längre.
Allt det där låter ju väldigt bra!
Men njaaaeeii, jag vet inte om jag tror på allt det där..

Men nu har jag iaf börjat träna.. Det låter som ett skämt, jag vet :)
Jag har varit på gymmet 4 gånger nu och jag är väldigt stolt över mig själv.
Jag är otroligt svag men jag gör det.. (Ja, jag gör så gott jag kan. Jag anstränger mig, på riktigt.)
Dessutom klarar jag av att springa 12minuters intervallpass utan att "se ljuset" eller ramla av bandet.
Och det ska även tilläggas att det har jag gjort efter att ha gymmat i en timme. (!!!)
Det, mina vänner, det anser jag är otroligt jävla jättebra för att vara mig!


Nu till själva poängen..
-Mer rörlig?   ...  NEJ!!! Träningsvärken dödar mig och jag kan inte röra mig över huvudtaget längre.
-Mindre ont i rygg och axlar?   ...  Är fortfarande i behov av massage. Vilket jag aldrig får..
-Bättre kondition?    ...  Inte märkt någon skillnad ärligt talat.

Så som ni ser är inte resultaten sådär jätte övertygande till att jag ska fortsätta.
Jag skulle nog vilja påstå att resultaten säger åt mig att sluta, på en gång!
Men jag har lovat att hålla ut minst en månad.
Ibland säger man så dumma saker!
Menmen, jag tänker försöka nu iaf..

Jag vet vad ni tänker nu " Lilla stumpan, du har ju bara tränat 4 gånger, det är klart du inte ser resultat än."
Då vill jag säga till er.. BAJS!!!
Jag vill ha magrutor och bra hållning nu annars vill jag inte mer.
Det är så jag jobbar!
Om jag slutar äta samtidigt som jag tränar såhär tror ni det behövs mer än 4 gånger till då för att bli smal och fin?
 


Ps. Själva träningen är som ett militärläger! Ytterligare en ursäkt till att lägga ner..
Men tydligen så måste man köra så hårt och skrika på mig för att jag inte ska komma med dåliga ursäkter eller börja fjanta runt eller säga att "jag faktiskt gör så gott jag kan". Jag förstår inte vad dom menar och hur jag ska tolka det!? 
 Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0