Confession!



JAG HAR FUSKAT!!

Jag, Emma Sofia Cornelia  Libäck, har något att erkänna.
Igår, torsdagen den 3 februari 2011 kl. 17.23, åt jag en nötrulle på CaféHuset fast jag inte får.
Det var helt jävla fantastisk gott!
Jag skulle ju gå på stenhård diet i 2 veckor.
Så typiskt att det låg en nötrulle där liskom, på min tallrik...

Till mitt försvar har jag två saker jag vill ta upp.
Nummer ett: Jag påpeka att jag i vanliga fall fikar minst en gång om dagen.
Fikabröd är mitt heroin. Jag behöver fika, väldigt mycket...
Vissa av mina vänner kallar till och med min familj för " familjen fika".
 
Jag är alltså uppväxt med detta och jag vet inte bättre..
Nummer två: Jag dricker alltså sån nutrilettpulver nu, 5påsar om dagen. Vilket betyder att jag får i mig ca. 600 kcal
( fråga mig inte vad kcal betyder. Men det är tydligen det som det hela handlar om.. )
600 kcal/ dag är otroligt lite har jag förstått och jag hade stått ut i 4-5 dagar så jag tycker faktiskt att jag var värd en redig sockerbomb med massor av kcal.. 


Så nej, jag har inte ett dugg dåligt samvete! :D


Så lustigt att jag skriver det som att jag skulle ha haft eller fått dåligt samvete.
För nån fjantig bantningsgrej eller för en nötrulle, en nötrulle. That's fucking nothing!
I vanliga fall hade jag antagligen ätit en stor baugett och sen tagit nötrullen till efterrätt. Dessutom hade jag antagligen redan fikat en gång på förmiddan..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0