Svenne goes finne.



Jag har haft seminarium över datorn nu på förmiddan.
Just nu jobbar vi mycket med språk och språkinlärning.
Mycket intressant må jag säga!

Men under dagens seminarium inser jag att jag kan inte gramatik.
Jag kan prata, eller  ja, ganska bra iaf. Ibland använder jag konstiga ändelser men jag anser ändå att det är okej.
Men sen då? Herregud, jag fattar pinacolada- nada!
Jag kan inte skriva ordentligt, jag kan inte alla delarna man plockar isär språket på, jag kan inte förklara saker och ting.
Vad fan har jag gjort i 20år?

Måste nog ta tag i det här..
Folk kan ju tro att jag är ny inflyttad i Sverige och hur pinsamt vore det inte och erkänna då att jag har bott här i mitt liv?
Jag ska börja säga att jag är ifrån ett annat land bar aför att ursäkta mig. Vet inte riktigt vilket land jag ska komma ifrån bara.
Vad ser jag ut som?


Nu har jag tänkt en stund och kommit fram till att jag tror jag ska vara finsk.
Jag ser nog ganska finsk ut.. Blond och blek!
Det bästa vore ju norska men språket känns lite för likt och det känns inte lika kul och säga
" nej, men alltså jag är norsk det är därför jag inte kan det här ordentligt"
Nej, jag har bestämt mig, jag är finne egentligen. :)


Jag kan redan lite finska, det kan ju vara bra ifall nån inte tror på mig. Då kan jag liksom motbevisa med att jag faktiskt kan finska.. dööhh.... 
Hiuksille=hår och sen kan jag en mening som jag inte kommer ihåg just nu
men "....." = får ej övertäckas.
Japp, jag är ganska bra ;)



Ha en fortsatt trevlig dag / Cornelia "Virmikkiainen" Libäck



ps. jag hittade på mitt finska namn all by my self. mihihih...

Kommentarer
Postat av: Mickis

Eiisa päitää är meningen! är dock osäker på stavningen :)

2010-11-12 @ 12:42:20
URL: http://mikaelaslilla.blogg.se/
Postat av: Josephine

haha sjukt att du ens minns meningen! hur länge sitter ni på toa egentligen?!! :P

2010-11-12 @ 14:01:20
URL: http://misslynx.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Just det :D tacktack!

Nu är jag snart hel finsk :)



Jossan, jag tror inte man behöver sitta länge. Det är mer att det står överallt. Man läser det ofta, det är därför det fastnar :)

2010-11-12 @ 15:36:21
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0