Jag och mina vänner.



Jag och mina fikavänner ( Becka och Madde ) har kommit fram till att vi måste hitta ett nytt sätt att umgås.
Att gå ut och fika eller äta 4-5 dagar i veckan funkar inte för oss fattiga studenter, iaf inte såhär i längden.
Jag menar, det verkar som att vi tänker hålla ihop ett par år till framöver och jag har 3 år kvar i skolan.
Det blir mycket studielån som kommer läggas på kaffe och kaka på CaféHuset.


Vi pratade om att gå ut och gå istället. Det skulle säkert funka bra, man kan både prata och motionera, ända tills det regnar, är blaskigt eller råkar vara för mycket snö ute. Då skulle vi lägga ner det hela och återgå till 3 timmars fikat. Dålig idé!


Så nu när jag satt här och försöker komma ikapp med skolan.
Som jag ligger väldigt mycket efter med, pga att jag hellre fikar med mina vänner, så skickade jag iväg följande sms till Madde;
"Jag inser nu att det är 2st föreläsningar och 1 annan uppgift som jag inte har gjort, plus tentan. Vi måste sluta fika och jag måste sluta sminka mig så mycket! "

Då svarar min otroligt kloka vän ;
"Haha :) vi kanske ska gå till bibblan och plugga nästa gång vi ses :P "

Herrejävlar, vad jättebra det skulle bli!
Vi kan umgås och prata samtidigt som vi gör något behövligt. 
Många tror att vi pratar skit när vi ses.. Nej, ni har fel!
Eller ja, lite skit pratar vi kanske men oftast pratar vi om skolan, uppgifter, invandrare och politik.
Det är sant!
Så att umgås på bibblan är verkligen ingen dum idé.
Och bäst av allt, vi behöver inte oroa oss för varken regn eller snöstorm.


Ses på bibblan, pooooolers! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0