Elin...





... Du måste leva dig in på riktigt i det jag ska berätta för dig nu.
Det behövs lite luffarkänsla, nästan lite flum.
Koncentrera dig!



Elin har frågat vem Sorvari är.
Självklart måste jag förklara det för er som inte är härifrån.
Ni andra kan ju hjälpa mig o fylla i om jag glömmer något. :)



Jadu, Elin...
Han är alkolist, ser otroligt härjad ut. Långt tovigt hår, när han inte har rakat av det till en tuppkam då förståss ( trendig kille ! ) Sen går han väldigt konstigt. Lite smått skräckinjagande sådär.. :S

Han är otroligt pratglad. Har man väl stannat upp och börjat lyssna eller bara sagt hej kommer man inte därifrån den närmsta timmen iaf. Inte för att man pratar med honom utan för att han pratar. Nonstop!!

Han tror stenhårt på gud. Ofta kommer kommentaren " om gud vill att det ska vara så, så blir det så. Det går inte att ändra på guds vilja " .. blablabla..... Gud talar till honom, förstår du.

Han är hockeyns största supporter.
Han har bärt upp soptunnor på läktaren som han står och slår på hela matcherna.
Almida är livrädd och törs knäppt gå på hockey längre. :)
Han brukar även säga "allt som är bra för hockeyn, är bra för människan, resten är bara skit"

Han har gjort en film också "kejsarens återkommst" . Det är han själv som har huvudrollen (den enda rollen)
Filmen handlar om hur Sorvari åker runt och visar bra träningsövningar för hockeykillarna och hur han åker runt och försöker få folk att skriva på en namnlista. Namnlistan är till för att han ska slippa fängelse..
Rekommenderar verkligen denna film!

Du vet antagligen inte hur Lesjöforsdialekt låter men sån har han.
Så allt blir himla mycket värre och grövre på någotvis (?!)

Japp, det var en ganska bra beskrivning tycker jag :)
Knepig människa men jag kan ändå inte låta bli att tycka han är lite rolig.
Har man tid ( minst 2 timmar ) ska man absolut lyssna på vad han har att säga.
Lite intressant ibland faktiskt men oftast bara roligt och väldigt konstigt! :)




 


Kommentarer
Postat av: gabriella,

finns klipp på youtube med han :p

2010-01-22 @ 11:39:23
URL: http://gabriellawikstrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Hahahaha låter som en härlig kille ;-) det är nog klokt att hålla koll på heinz också :p vilket fint inlägg förresten! Jag har Tom läst upp det högt för Simon :-)

2010-01-24 @ 10:41:34
Postat av: Cornelia

En riktig goding faktiskt! :D

haha, tack ska du ha :) jag kanske ska skriva lite inlägg som du kan läsa när du ska natta Simon :)

2010-01-26 @ 10:49:21
URL: http://cornelial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0