Corre i svampskogen :)




Ni anar inte vilken sjuhelsikes svampplockare jag är :D
Värre är polackerna!

Först var jag ute med Lollo och hennes familj + en göteborgare.
Då var vi väldigt trötta och bakfulla så det gick inte sådär jätte bra med svampen.

Men sen var jag ute med mormor, pigg och alert!
Jag hittade så mycket svamp :D
Jag blev så otroligt glad över dom små svampisarna så det slutade med att jag kröp runt i skogen och rafsade åt mig allt jag såg.
Ja, det gick lite överstyr..
Så nu har jag och mamma rensat som dårar.
Det tar liksom 3 gånger så lång tid och rensa som det tar och plocka. Jobbigt!
Kanske kunde ha gått fortare om jag inte hade rafsat utan plockat istället men jag blev så uppspelt.
Nu var det typ 1ton mossa med också..

Rensningen är grymt tråkig men absolut inte värst.
Den värsta delen kommer efter rensningen.
Då man ska torka eller tillaga dom.
Dom försvinner ju, NEEEEEEEEEEEEEEJ!
PANIK!!!!
Då har man slitit arslet av sig när man rensat och krypit runt som en stel grävlig i skogen bland alla älgflugor ( varför finns dom ? )
sen blir det inte ens hälften så svamp mycket när man är klar.
Ogilla!


Men eftersom jag hade legat i som fan under själva plockdelen så har vi riktigt mycket svamp, trots att dom krymper till hälften :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0