Plugga....




... det är såååå överskattat!
Jag brukar bara läsa på bussen påväg till Karlstad. That's it !
( om ens det )
Har samhällsprov imorn om regering, riksdag, ideologier och Eu. De flesta har redan läst igenom allt och säger att det är jätte svårt.
I vanliga fall hade jag tänkt typ, ojdå, då kanske jag måste läsa hälften på kvällen och andra halvan på bussen.
Så jag kan läsa lugnt liksom..
Men den här gången blir jag nästan lite nervös..
Varför började alla plugga så himla tidigt ?
Varför är det typ det enda som folk har pratat om idag?
Det kan väl inte vara svårare än något annat prov vi har haft, eller?
Sen när började alla ta hem böckerna flera veckor i förväg?

Det här får mig att flippa ur en aning.
Lugn nu, mina kära vänner!
Alla är så otroligt överambitiösa i min klass.
Det är nästan så jag börjar fundera på om det är någon slags sjukdom som alla utom jag lider av, eller om det bara är jag som är efterbliven..
Tyvärr så skulle det mycket väl kunna vara det sistnämnda :)
Sen så är det ju även så att jag inte kan plugga. Det är liksom aldrig nån som har lärt mig hur man gör..

Jaja, det jag ville säga med hela detta inlägg är iaf att inför detta prov så har jag för första gången i mitt liv blivit lite nervös över att jag inte kommer klara det.
Och för 4 gången i mitt liv så tänker jag plugga på ett prov.
Hör och häpna!
( Madde kommer trilla av stolen när hon läser detta )

Men innan jag börjar plugga så ska jag gå hem till Becka och fika :)
kan behöva lite socker och skvaller i bagaget när jag ger mig in i det här äventyret.
Wish me good luck! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0