Tack Louise!

Du känner verkligen mig! :)
Godis och drinkar. Det är ungefär vad mitt liv gå ut på just nu.
Jag gillar det!
Du kan gärna få fortsätta att vara min designer här på bloggen.
Förhoppningsvis så kommer jag ur godis och drink stadiet nångång och då kanske det vore kul med något nytt igen.
Du kan ju fixa det när du tycker att jag är redo för att ta det steget ;)
Men just nu passar detta perfekt!
TACK!


Idag har varit en helt vanlig dag på praktiken.
Det blir det imorn med.
Sen hem till staen igen..

Vet ni förresten hur många som egentligen känner till lilla Filipstad.
Det är sjukt!
När jag står och klipper kommer alltid den ständiga frågan " Du är inte från karlstad va? "
Dom tycker att jag pratar konstigt. Jag som typ pratar minst dialekt av alla fån Filipstad. Men aa, tydligen hörs det..
När jag sedan berättar att jag kommer från Filipstad (ja, jag brukar erkänna det) då säger alla "jaha, du är stassare" , sen små skrattar dom lite.
En annan gång, när jag var på visning, så skulle jag förklara för han som hade visningen att jag var tvungen att smita någon minut tidigare för att hinna med bussen. Killen som jag pratar om nu var Stockholmare. Jag behövde inte ens säga att jag var från Filipstad, han fatta det på en gång. "Aha du, en stassere kanske? "
Öhm, lite ställd man blir då. Och varför säger dom stassere? Hur kan dom veta?
Tillslut brukar det komma fram att de har släkt eller något gammalt ex i trakterna.
Kanske är som Elin och Anglica säger, alla ligger med alla i Filipstad.
Så nästa gång ni är ute på stan möter ni antagligen en massa bukisar ;) haha





Kommentarer
Postat av: eljn

haha fan vad jag tycker om dig !

2008-11-13 @ 23:33:39
Postat av: Mickis

Jag skulle vilja påstå att Filipstad är mer ökänt, än okänt. :)

2008-11-14 @ 15:42:53
URL: http://mikaelaslilla.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Ja, dom brukar inte ha något bra och säga om Filipstad. De flesta tycker faktiskt synd om mig.

2008-11-15 @ 00:11:33
URL: http://cornelial.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Jag tycker om dig med, Elin! :)

2008-11-15 @ 00:12:31
URL: http://cornelial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0