...

Igår hade vi "stugförsta" (det finns en stugsista också) i Gåsborn.
Gud vad jag slet !
Dagen började med att jag o pappa fiskade lite . Hade även med oss Viggo ( våran hund).
Viggo lyckades självklart ramla i sjön o fastna med huvudet och framtassarna under vattnet. Då var det bara för Corre o kliva ner i det iskalla vattnet o dra upp hunden.
Sen började mormor o barnen städa inne i husen. Jag hängde med dom stora grabbarna. Vi eldade och sågade ner träd.
När jag stog där och slängde på ris på brasan känner jag hur det börjar röra sig i handen på mig.
Då har jag plockat upp en huggorm, panik! Jag skrek och grät en stund. Efter det ville inte jag vara med och elda mer.
När jag har suttit och tittade på de hårt arbetande människorna kommer Viggo fram till mig o gnäller. Så ser jag hur det ryker från hans tass. Då har han trampat i glöd och det har typ börjat brinna i tassen på honom. Jag slängde vatten på honom o sen var allt bra igen. Blev en tuff dag för det stackarn!
Traditionsenliga som vi är i min släkt så avslutades även denna "stugförsta" med korvgrillning. Mysigt ! :)


Sen var det bara o trycka gasen i botten och åka hemöver.
Skulle träffa Sannah, Becca och Issa. Kvällen skulle bli lugn men jag vet inte om den blev det. Den blev väldigt rolig iaf :) Först mys med vin, ost o kex och vindruvor. Sen kom det mer folk och vi avslutade kvällen i bubbelpoolen :)
O idag kan jag konstatera att vin är inte kul. Fy satan vilken huvudvärk det ger !


Idag har jag mest sovit och ätit. Tragiskt men sant.
Mamma tvingade med mig på en prommenad förut, tur var väl det !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0