Kärlek på jobbet.

Mamma har flera gånger berättat för mig att folk träffas och blir ilag på fabriker.
Vad jag har förstått så är det som något slags Match.com. Man träffar folk som man aldrig skulle ha mött eller pratat med annars.
Jag har aldrig trott på det där. Hur skulle man  någonsin kunna bli intresserad av någon med dom kläderna o mössan, herregud! Jag har hela tiden trott att det är någon slags taktik från mammas sida för att få mig att söka jobb där.

Men nu när jag börjat på Olw så förstår jag varför man träffar folk när man jobbar på fabrik.
Jag stog där i lugn och ro och packade dessa förbannade pallar. Ibland åker det förbi några coola killar med sina truckar och varje gång ler dom och gör den liten blink. Jag la märke till att dom gjorde så till alla stackare på golvet.

Då kom jag på det, man har så extremt långtråkigt och allt bullrande gör att man inte kan prata med varandra så man blir ganska ensam. Då blir det ett litet nöje att små flörta med arbetskamraterna. Det blir lite bättre stämming liksom :)

När man sedan träffar personen man har små flörtat med på jobbet ute så får man förhoppningsvis en posetiv överaskning.
Det visar sig att personen ser faktiskt ganska bra ut, speciellt eftersom man är van o se alla i fula kläder ch en extremt ful mössa!
Det här gör ju såklart att man bli ännu mer intresserad på måndagen därefter. Då vet man ju vad som döljer sig under det fula .
Sen är man fast !

Då kommer nästa problem, jobbet blir tråkigt igen.
Man måste då försöka komma på en bra anledning till att byta skift så man inte jobbar på samma som sin man/ fru.
Om man lyckas med det då är det bara att börja om från början.
Man har sitt stadiga på ett annat skift och nu är det dax för nya flörtar på det nya skiftet.

Det är såhär alla överlever att jobba på fabrik så himla länge, jag lovar !

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha djupt corre...du kanske träffar nån liten pöjk :D

2008-06-18 @ 16:11:28
URL: http://lojloj.blogg.se/
Postat av: Kristin

Haha precis ;)

2008-06-18 @ 20:29:37
URL: http://kristinos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0