Läsa på ?

Nu får det lov o bli sommarlov snart.
Jag börjar nämligen falla tillbaks till min gamla anda. Den andan när jag läser igenom det vi har skrivit inför ett prov en gång o sen tycker jag att jag är klar.
I tisdags hade vi svenska prov om författare under romantiken, typ..
Jag fick provet o det började ganska bra, men det är ju alltid ganska självklara frågor i början.
Sen kom dom, dom där frågorna som man inte kan klura ut om man inte har läst på..
Men eftersom jag har lärt mig att man ska svara på alla frågor så gjorde jag det :)
Åh, ojoj, vad fel det blev . Kan tänka mig att Lise- Lott kommer ha mycket kul när hon rättar mitt prov!

Min förra SO lärare brukade ibland skriva längst ner på mina prov
" Vet du ens vad du skriver om? " eller " Det skulle gå jätte bra för dig, bara du läste på"
Äsch, säger jag då ! Jag har ju klarat mig fint iaf :)


Idag har det varit skolforum. Meningslöst tycker jag nog. Menmen..
Sen var jag o Sannah o hälsade på en snabbis på Ferlin.
Måste erkänna att jag saknar Ferlin, kan inte hjälpa det. Men vi hade så kul!
Sen vart det fika med mamma. Hon är väääldigt ensam nu när hon är sjukskriven.
Oj, vad det är synd om henne !


Måste städa nu. Almida fyller ju år imorn så då kommer hela tjocka släkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0