Dålig männsika.

Ibland kommer jag på mig själv med att slänga ur mig riktigt elaka kommentarer om folk (självklart inte så personen hör). Händer väldigt ofta att jag säger "Tror hon/han att de är något eller", " vilken jävla tönt" eller klassikern "fy fan vad ful", speciellt om folk på tvn.
Som att jag vore så jävla snygg o bra själv liksom, NEJ!
Folk kan ju inte hjälpa hur dom ser ut o det finns säkert någon som tycker att det var den finaste människa de har sett..
Jag blir så arg på mig själv när jag kommer på vad jag precis sa. Varför göra jag det ? Så grymt onödigt o säga något sånt, trycka ner dom. Speciellt eftersom jag gör det bakom ryggen på folk. USCH!

Samma sak gäller detta förbannade skit snack om folk. Varför? Varför bryr jag mig ens?
Oftast känner jag inte personen det gäller för 5öre, så egentligen vet jag ingenting. 
Jag kan sitta o skratta o driva om folk o jag tycker verkligen att det är så himla kul. 
Men om det gäller en person som jag gillar eller inte har något emot
så blir jag stött om någon annan säger något elakt om dem.
Det är riktigt sjuk, eftersom jag antagligen precis har gjort samma sak fast mot någon annan.

Det här beteendet är något jag skäms över o genast ska försöka sluta med.
Kommer säkert bli riktigt svårt, jag gör det ju automatiskt liksom .
Men jag vill ju såklart inte att folk ska gå runt o prata skit o driva om mig så därför vill jag inte göra så mot någon annan.
Ska verkligen göra mitt bästa. Kan ju bli en lite bättre männsika iaf :)
Hjälp uppskattas !
 
                                                    
image19

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0