Vanlig hostmedicin ?

Igår kväll fick jag nog av min extremt jobbiga hosta så jag bestämde mig för o ta lite hostmedicin, fast jag inte alls tycker om det.
Jag tog ut flaskan ur kylskåpet. På den stog det " Camilla Libäck, hosta, blablabla.. "
Jag läste inte så noga.
Det stog ju iaf hosta på den o jag tänkte att det står Camilla bara för det var hon som köpde den..
Jag hävde i mig medicinen. Visste inte riktigt doseringen o jag orkade inte läsa så jag gissade, kan ju inte va så farligt med lite hostmedicin.. Jag tog rätt mkt. Var ju väldigt trött på hostan..
Men efter ett tag blev jag helt groggy, det snurra o for med mig som om jag vore full.
Fan vad konstigt tänkte jag.. Fråga mamma om det verkligen skulle bli så, o då kom vi fram till att jag har tagit fel flaka.  Jag hade tagit den mamma hade fått utskriven när hon hade lunginflamation, hon fick den eftersom det gör så ont o hosta då. Denna var mkt starkare än vanlig hostmedicin och innehöll morfin o massa annat konstigt som jag inte har en aning om vad det är.
O det där hade jag druckigt som ingenting.. Jag fick gå o lägga mig tidigt igår !
Idag är jag hemma pga av hostan och för att jag känner mig typ bakfull..

En liten varning till er som är hostiga. Ta vanlig hostmedicin och läs dosering o sånt tjaffs!



Kommentarer
Postat av: sandra

varför blir jag inte förvånad corre?:D hahah

2007-12-15 @ 00:00:54
URL: http://sanndrra.blogg.se
Postat av: sandra

varför blir jag inte förvånad corre?:D hahah

2007-12-15 @ 00:01:07
URL: http://sanndrra.blogg.se
Postat av: corre

Jag vet inte sandra. Själv blev jag väldigt förvånad när jag börja se suddigt o blev helt slut i hela kroppen :D haha

2007-12-16 @ 18:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0